Uważaj, w co klikasz i co instalujesz
Minionej doby (12.06.2024 r.) do Komisariatu Policji w Lidzbarku zgłosiła się 67- latka, która zgłosiła oszustwo. Kobieta po kontakcie telefonicznym z osobą, podającą się za przedstawiciela firmy państwowej, oferującej zyski z inwestycji, zainstalowała wskazaną przez nią aplikację, celem wykonania usług finansowych, a następnie z jej konta została pobrana łączna kwota 39 000 złotych. Kobieta padła ofiarą oszustwa.
Jeśli dzwoni do ciebie osoba, podająca się za pracownika banku i twierdzi, że twoje oszczędności są zagrożone, musisz być czujny. Szczególnie gdy mówi z obcym akcentem i każe zainstalować aplikację na telefon lub komputer. Zanim podejmiesz jakiekolwiek działanie, rozłącz się i skontaktuj się ze swoim bankiem. Upewnij się, czy to oni do ciebie dzwonili i czy z twoimi pieniędzmi dzieje się coś złego. Pod żadnym pozorem niczego nie instaluj i nie podawaj swoich danych logowania oraz hasła do konta.
Korzystając z aplikacji banku, logując się na stronie banku, pamiętajmy o wylogowaniu się. Nie zapisujmy danych logowania do zapamiętania automatycznie przez system. Każde logowanie wykonujmy z własnego poziomu. Nigdy nie wchodźmy w podsyłane przez inne osoby linki, odsyłające nas do strony logowania do banku. Zanim dokonamy logowania, upewnijmy się, że adres strony internetowej naszego banku jest prawdziwy. Zwróćmy uwagę, czy podświetlając adres strony banku na pasku, nie występują obce znaki, niepolskie litery i inne symbole, które mogą wzbudzić wątpliwości. Chrońmy swój komputer i telefon za pomocą programów antywirusowych, poprzez ich aktualizację.
Dzwoni oszust, rozłącz się! Uprzedź swoich bliskich przed metodami działania oszustów. Zachowaj spokój i panuj nad emocjami. Każdy telefon w sprawie pieniędzy powinien wzmóc twoją czujność. Strzeż swoje dane i uchroń swoje oszczędności.