Kupiła produkt na sprzedażowym portalu internetowym, ale go nie otrzymała
34-letnia mieszkanka powiatu działdowskiego zgłosiła się na Policję po tym, jak została oszukana podczas zakupów na internetowym portalu sprzedażowym. Kobieta za pośrednictwem portalu aukcyjnego zakupiła ekspres do kawy, po czym dokonała wpłaty pieniędzy na konto sprzedającego w wysokości 720 złotych. Oczekiwała na przesyłkę, jednak ta nie dotarła, jak również nie wpłynął na jej konto zwrot przelanej kwoty za towar. Do tego sprzedający zerwał kontakt z kobietą.
Apelujemy o rozwagę podczas robienia zakupów przez internet. Pamiętajmy by nie przelewać pieniędzy za zakupiony towar, jeśli nie mamy pewności, że sprzedający jest wiarygodny. Korzystając z opcji płatności wybierajmy tylko te formy, które gwarantują nam dostarczenie towaru przed wpłaceniem pieniędzy. Najlepszym wyborem jest płatność za pobraniem lub płatność z odroczonym terminem płatności np. za 30 dni. Możemy wówczas, po otrzymaniu towaru, otworzyć opakowanie i sprawdzić czy przedmiot, który zakupiliśmy jest zgodny z opisem i czy jego wygląd nie budzi podejrzeń co do sprawności i nie posiada ewentualnych wad. Wybierając te formy płatności, w razie wątpliwości co do rodzaju i jakości towaru, mamy gwarancję, że nasze pieniądze zostaną na koncie, a my w każdej chwili będziemy mogli wycofać się z transakcji kupna-sprzedaży.
Przypominamy
Dokonując transakcji poprzez płatności internetowe nigdy nie podawaj swoich danych logowania do konta bankowego i nie wysyłaj kodów BLIK do osób, które wysyłają wiadomości przez komunikatory internetowe, zanim nie skontaktujesz się z nimi i nie upewnisz, że przekazujesz pieniądze właściwej osobie. Nie klikaj w podsyłane przez kupujących/sprzedających linki przekierowujące na strony łudząco podobne do stron płatności bankowych. Każda taka sytuacja powinna wzbudzić Twoją czujność i uaktywnić działania weryfikujące autentyczność otrzymanych informacji. Zachowaj zdrowy rozsądek i nie działaj pod wpływem emocji!