Kliknęła w podesłany link i straciła ponad tysiąc złotych
O metodzie działania oszustów podsyłających link do płatności w celu przejęcia pieniędzy osoby zainteresowanej zakupem produktu w sieci przekonała się mieszkanka Iłowa-Osady. Kobieta w niedzielę (7.01.2024r.) zainteresowana zakupem telefonu wystawionego na jednej ze sprzedażowych stron internetowych otworzyła link podesłany przez sprzedającego celem realizacji płatności za zakupiony telefon. Po wejściu w link wygenerowała kod BLIK i dokonała płatności. Z jej konta zniknęło 1300 złotych, a 39-letnia pokrzywdzona telefonu nie otrzymała. Sprawę zgłosiła na Policję.
Pamiętaj! Chcąc potwierdzić wpływ środków na konto czy dokonać przelewu dla sprzedającego za zakupiony produkt zrób to z własnego poziomu logując się poprzez wpisanie strony swojego banku czy poprzez aplikację mobilną, ale nigdy przez link przesyłany przez sprzedającego/kupującego. Jeśli ktoś wysyła Ci link z prośbą o dokonanie wpłaty za zakupiony produkt lub sprawdzenie czy wpłata wpłynęła w przypadku, gdy to my wystawiamy przedmiot na sprzedaż, możesz być pewien, że to oszustwo. Podobnie sprawa wygląda w przypadku linków przesyłanych w wiadomości sms przez podszywających się pod firmy świadczące usługi kurierskie, dostawców energii, gazu z dopłatą do przesyłki czy rachunku należy zachować szczególną ostrożność. Każdy link przesłany z zewnątrz, który przekierowuje nas na stronę płatności (banku) powinien wzbudzić nasz niepokój.
Bądź czujny i nie daj się oszukać! Zachowaj podstawowe zasady bezpieczeństwa podczas wykonywania płatności z wykorzystaniem sieci Internet. To, co odkładałeś przez całe życie, możesz stracić w kilka sekund.